Oliwa z oliwek kontroluje depresję.

Oliwa z oliwek kontroluje depresję.

Oliwa z oliwek a depresja.

Mówi się również, że oliwa z oliwek kontroluje depresję. Hiszpańskie badania ujawniły, że ludzie, którzy spożywają tłuszcze trans znajdujące się głównie w przetworzonej żywności, mają o 48% wyższe ryzyko depresji. Ci przestrzegający diety śródziemnomorskiej cieszą się dobrym samopoczuciem. Okazało się, że wyższe spożycie oliwy z oliwek i wielonienasyconych tłuszczów występujących w tłustych rybach i olejach roślinnych wiąże się z niższym ryzykiem depresji i innych dolegliwości zdrowotnych.

Hiszpańscy naukowcy zwracają uwagę, że nie są do końca znane specyficzne mechanizmy, dzięki którym lepsze przestrzeganie diety śródziemnomorskiej pomaga w zapobieganiu depresji. Wiadomo jednak, że oliwa z oliwek może:

  •  poprawić funkcjonowanie naczyń krwionośnych, 
  • zwalczać stany zapalne, 
  • zmniejszać ryzyko chorób serca i 
  • naprawiać uszkodzone komórki.

Jaka oliwa zwalcza depresję?

Nie każda oliwa ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie i kondycję.

Musi być to zawsze oliwa dobrej jakości. Czyli z pierwszego tłoczenia na zimno, extra virgin a najlepiej oliwa z oliwek ekologiczna i o jak najniższej kwasowości, poniżej 0,2%.

Tu kupisz doskonałą oliwę

Najlepsza dieta z ekologiczną oliwą z oliwek

Ile oliwy z oliwek powinienem spożywać?

Generalnie, oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia jest niezbędnym rodzajem oleju, który jest zalecany do stosowania zamiast tłuszczów zwierzęcych. Sięgaj po nią, gdy tylko jest to możliwe. Jednak te dobroczynne, przeciwzapalne zalety oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia nie zależą od spożywania jej w dużej ilości. 

Wykazano, że już dwie łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia dziennie są wystarczające. Pozwalają uzyskać znaczne korzyści zdrowotne i przeciwzapalne. Poprawić naszą kondycję.

Pewne mechanizmy biologiczne wyjaśniają, w jaki sposób różne składniki diety śródziemnomorskiej, takie jak oliwa z oliwek lub tłuszcze omega-3 pochodzące z ryb, mogą oddziaływać na nasz organizm. Wpływać na mechanizmy działania neuroprzekaźników zaangażowanych w depresję, takich jak serotonina. A także poprawić funkcjonalność komórek nerwowych całego naszego organizmu.

Naukowcy podkreślają, że wpływ poszczególnych, pojedynczych składników diety śródziemnomorskiej może być niższy, niż ich oddziaływanie w przypadku łącznego zastosowania w piramidzie żywieniowej. Możesz znacznie poprawić korzyści zdrowotne oliwy z oliwek, spożywając ją z pokarmami, które są częścią diety śródziemnomorskiej

Dlatego warto stosować oliwę w wielu potrawach, jako dodatek i zamiennik zwierzęcych tłuszczów.  Możesz polać oliwą z oliwek kromkę chleba zamiast masła, przygotowywać sosy sałatkowe na bazie oliwy z oliwek. Łącząc oliwę z cytryną[i] lub octem, dodając sól, zmielony pieprz, zmiażdżony czosnek i świeże zioła.

Dieta śródziemnomorska

Oliwa z oliwek idealnie smakuje z gotowanymi lub pieczonymi warzywami. Nadaje się również, jako dodatek do ziemniaków purée, zamiast masła czy śmietany.

Dopiero taka urozmaicona kombinacja oliwy z oliwek, warzyw, ryb i owoców, czyli przestrzeganie diety śródziemnomorskiej, pozwala w naturalny sposób chronić przed depresją.

Dlatego nie dajcie się jesiennej depresji i pijcie oliwę!

[i] Już niedługo w naszej ofercie ekologiczna oliwa z oliwek z cytryną!

POLUB NAS NA FACEBOOKU
Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *